Moje cesta k meditaci


S meditací jsem se prvně setkala při hodině jógy, kdy cvičitelka rozdala deky, my jsme se položily s děvčaty na záda a poslouchaly krásné slova a zvuky. Opravdu jsem si tenkrát říkala jak sem hezky meditovala, ale bylo to spíše takové zklidnění a ukončení lekce jógy.  První opravdovou meditaci jsem prožila až když přišla silnější nervozita. Bolelo mě na hrudi a já jsem cítila potřebu dělat vše jen ne se uklidnit. Ale doporučení jak zvládnout tuto stresovou situaci znělo jasně. Zalehni a medituj. Já jako člověk zaměřený na výkon, zvyklý podávat nadprůměrné výkony a plnit úkoly bez řečí jsem do toho šla. 

Meditace přispívá ke spokojenosti celé rodiny

Lehla jsem si na gauč, přikryla se dekou. Nasadila jsem si sluchátka a pustila si na Youtube, svou první meditaci. Abych ještě blíže specifikovala, tak šlo o řízenou meditaci. Řízená meditace mě provedla, dechem, vizualizací a představami, jak jsem u malého potoku, jdu postupně hlouběji až mě voda nadnese a očišťuje mě. A skutečně. Po skončení meditace, odvedení pozornosti od mých problémů byl klid. Meditaci jsem se začala věnovat pravidelně. Ráno po probuzení se mi líbí některé afirmace. Večer dávám přednost řízeným meditacím s nádechem léčení energie – čakry. Když mám čas tak i dopoledne jsem zkusila, meditaci, která Vás provede vaším nitrem. Vaším podvědomím. Vstoupíte do koutů své duše, i sem přemýšlela. Jestli už se nejednalo o hypnózu. Svůj stav bych přirovnala k absolutnímu uvolnění.

Meditace může být prevence před onemocněním, ale také jako součástí farmako  léčby.

Píšu, že se věnuji meditaci pravidelně, myslím, že člověku, který je zdraví stačí jedna, dvě meditace za den po čase třeba i za týden. Ale člověk, který řeší aktuálně nějaké psychické napětí jako třeba deprese nebo úzkost či panickou ataku by se měl věnovat meditaci pravidelně  ráno a hodinu před spánkem. Závěrem bych k meditaci řekla, že je důležité najít si svoje klidné místo, kde budete sami, nikdo Vás nebude vyrušovat, budete mít přiměřenou teplotu pokoje, lehnete si na postel a budete čekat co přijde. Důležité poselství na konec věř a víra tvá tě uzdraví. Když budeš opravdu věřit, že meditace tě posílí a uzdraví tě, začnou se dít změny.